Vær med til at bevare historien

Gørslev-Vollerslev og Slimminge

Torsdag den 2. juni kl. 19-22 står Skovbo Lokalhistoriske Arkiv klar på Gørslev Forsamlingshus. Frivillige fra arkivet og fra lokalhistorisk forening tager imod alle, der har kilder til Gørslev-Vollerslev og Slimminges historie.

Arkivet tager imod fotos og papirer, der kan dokumentere bygninger, traditioner, begivenheder og personer fra området – og kan også scanne materiale, hvis man ikke har lyst at overdrage det til arkivet (lige nu).

Indsamlingsdagen er den første af flere, hvor arkiv og forening sammen sætter fokus på et særligt område i den tidligere Skovbo kommune.

På indsamlingsdagen er vi især meget interesserede i at indsamle billedmateriale og arkivalier, men også personlige beretninger og fortællinger tager vi imod. Så vil du bidrage til arkivets samling, så duk op på dagen. Så står vi klar til at indscanne eller modtage dine fotos, dokumenter og fortællinger, så de kan være med til at fortælle historien fra dit lokalområde. Vi sørger også for kaffe, kage og tid til en god snak.