Kommende arrangementer

1. Valg af stemmetællere
  3. Beretning om foreningens virksomhed ved formanden
  4. Fremlæggelse af regnskab ved kassereren
  5. Behandling af indkomne forslag fra medlemmerne.   Forslag skal være formanden, Terri Nielsen, Borupvej 102 a, 4140 Borup, i hænde senest 7 dage før generalforsamlingen
  6. Fastlæggelse af budget og kontingent
  7. Valg af bestyrelsesmedlemmer                                                                                                                       På valg er:                                                                                                                                                 Terri Nielsen                                                                                                                                           Ruth Christiansen                                                                                                                                 John Andersen                                                                                                                                       Jens Hansen (ønsker ikke genvalg)
  8.  Valg af suppleanter, den nuværende er:                                                                                                  Annja Joensen
  9. Valg af 2 bilagskontrollanter, de nuværende er:                                                                                      Peter Olsson                                                                                                                                            Bjarne Haastrup                                                                                                                        Og en bilagskontrollandsuppleant, den nuværende er:                                                                            Anne-Marie Rasmussen
  1. Skovbo Lokalhistoriske Arkivs virke ved arkivmedarbejder Terri Nielsen
  2. Eventuelt                                                                                                                                            Efter generalforsamlingen vil Inger Chelmicka fortælle i en beretning om barnet, der havde Hitler åndende i nakken. Inger Chelmicka er født som diplomatbarn med dansk far og polsk mor. Familien flygtede ved Nazitysklands invasion af Polen til Danmark, hvor familien blev en stor drivkraft i den danske modstandsbevægelse og endte i en koncentrationslejr. Fortællingen er en levende øjenberetning fra et menneske, der har historien tæt inde på livet.

Foreningen serverer kaffe og kage og der vil være forfriskninger under generalforsamlingen.  På bestyrelsens vegne                                                                                                                                Terri Nielsen

Bustur i Gøngehøvdingens fodspor
lørdag d. 12.september 2020

Vores guide John Gravesen vil tage os med rundt på Midtsjælland, hvor snaphanelederen Svend Poulsen boede en del år efter at have tjent sit land under 3 konger: Christian IV, Frederik III og Christian V. Mest kendt er han for sin uforfærdede frihedskamp under svenskekrigene 1658-1660.

Turen varer ca. 3 1/2 time, vi serverer kaffe og kage under vejs. Tag eventuelt en madpakke og en flaske vand med på turen.

Pris kr. 100 pr. person.
Bussen kører fra Borup Station kl. 11 og fra parkeringspladsen ved Bjæverskov Kirke kl. 11.15.

Tilmelding til Ruth Christiansen på mail:  eller
tlf. 4063 7118 senest mandag d. 7.september 2020

Dette indlæg blev udgivet i Kommende arrangementer. Bogmærk permalinket.